Produkty
Kategorie
Stránky
Novinky

Kompresorové stanice na míru od roku 1992

495 541 212 Zákaznická linka Po-Pá 7-15:30

727 989 444 Servisní dispečink 24/7

OPTIMA 110 (PLUS) (R,W)

Série Optima

OPTIMA 110 (PLUS) (R,W)
Úspora energie až 35 %
Jednoduchý princip stlačování
Plynulá regulace otáček
Záruka 6 let
Provoz s proměnlivou spotřebou stlačeného vzduchu
Nízké servisní náklady
Cena poptávkou
Jiří Grossmann

zákaznická podpora

  • Pracovní tlak: 7 – 10 bar
  • Výkonnost při tlaku 7 bar: 11,25 m³/min – 20,06 m³/min
  • Hladina akustického tlaku: 69 db(A)
  • Příkon: 110 kW
  • Délka / Šířka / Výška: 2350 mm / 1390 mm / 1980 mm
  • Hmotnost: 2970 kg
  • Motor s účinností IE3
  • Řídící jednotka Maestro XS (spojení přes Modbus RS-485)

Integrovaná kondenzační sušička – verze „PLUS“

Modely PLUS zahrnují instalaci integrované kondenzační sušičky s přímou expanzí chladiva, jejíž chladící okruh je naplněn plynným chladícím médiem ohleduplným k životnímu prostředí.

Toto konstrukční řešení přináší následující výhody:

  • snížení nákladů na instalaci
  • snížení nároků na prostor

Využití odpadního tepla – verze „R“

Modely R jsou vybaveny systémem pro využití odpadního tepla z kompresoru. Sestává se z výměníku tepla olej/voda, termostatického ventilu a propojovacího potrubí. Umožňuje ohřev užitkové vody pro průmyslové nebo sanitární využití.

Vodou chlazený kompresor – verze „W“

Modely W jsou vybaveny výměníkem tepla olej/voda. Tento systém je vhodný pro aplikace s dostačujícím množstvím chladící vody o dané kvalitě a bez možnosti standardního odvodu tepla.

Toto konstrukční řešení přináší následující výhody:

  • zlepšení kvality stlačeného vzduchu
  • snížení provozních teplot kompresoru

Nízké náklady na údržbu

Běžná údržba představuje pouze výměnu oleje v intervalu 5.000 provozních hodin, čištění, případně výměnu sacího filtru, čištění chladiče a výměna filtru odlučovače oleje. Což představuje značnou úsporu provozních nákladů.

Absence valivých ložisek významně přispívá ke snížení nákladů na údržbu lamelového kompresoru. V lamelovém kompresoru jsou použita pouze kluzná ložiska a není tak nutná žádná generální oprava kompresoru.

Přímá spojka

Mechanické propojení kompresoru s elektromotorem:

  • je pomocí přímé pružné spojky
  • bez řemenů, převodovky či dalších součástí a ložisek
  • při frekvenci otáček 700 – 1.600 1/min


Toto řešení se vyznačuje vysokou spolehlivostí a minimálními nároky na údržbu.

Kompresor OPTIMA 200 má dva kompresorové bloky s pohonem jedním elektromotorem a rozvodem ozubenými koly.

Odváděč kondenzátu

Každý kompresor je standardně vybaven vzduchovým chladičem, cyklónovým odlučovačem kapek a elektronickým odváděčem kondenzátu.

Řídící jednotka – MAESTROxs

Kompresory řady OPTIMA jsou vybaveny elektronickou řídící jednotkou MAESTROxs. Jednotka automaticky řídí, monitoruje a umožňuje programovat provoz kompresoru a může být propojena do PC pro dálkové ovládání. Je-li propojena s dalším kompresorem vybaveným řídící jednotkou MAESTROxs, stane se nadřazeným systémem kompresorovny, čímž uspoří nutnost instalace samostatné nadřazené řídící jednotky.

Spolehlivost a dlouhá životnost

Lamelové kompresory jsou určeny k trvalému provozu 24 hodin denně a dvanáct měsíců ročně za konstantního tlaku. Životnost kompresorů Mattei často prokazatelně překračuje bez významných problémů 100.000 provozních hodin.

Kvalita stlačeného vzduchu

Zbytková koncentrace oleje ve stlačeném vzduchu na výstupu <3 mg/m³. Teplota stlačeného vzduchu na výstupu z chladiče <10 K nad teplotou okolního prostředí. Teplota rosného bodu stlačeného vzduchu pro verzi OPTIMA PLUS je +3 ˚C ve shodě s požadavky ISO 8573.1, třída 4.

Model Min. pracovní tlak Max. pracovní tlak Min. výkonnost Max. výkonnost Hladina akustického tlaku Příkon Vzdušník Rozměry Hmotnost
bar (g) m³/min dB (A) kW l Délka (mm) Šířka (mm) Výška (mm) kg
BLADE i 8 (S, E, SE) 7 10 0,759 1,201 66 7,5 270 1490 785 1607 388
BLADE i 12 (S, E, SE) 7 10 1,061 1,679 66 11 270 1490 809 1607 431
BLADE i 15 (PLUS), (R) 7 10 1,68 2,65 66 15 - 1440 770 1330 575 (635)*
BLADE i 18 (PLUS), (R) 7 10 2,01 3,18 66 18,5 - 1440 770 1330 590 (650)*
BLADE i 22 (PLUS), (R) 7 10 2,27 3,59 67 22 - 1440 770 1330 600 (660)*
OPTIMA 30 (R,W) 7 10 2,86 5,34 66 30 - 1830 960 1670 930
OPTIMA 37 (PLUS) (R,W) 7 10 3,63 6,48 66 37 - 1830 960 1670 995
OPTIMA 45 (PLUS) (R,W) 7 10 4,28 8,00 66 45 - 1830 960 1670 1060
RVX 55 i (PLUS)*, (R, W) 7 10 5,22 10,3 68 55 - 2420 1245 1890 1770 (1930)*
RVX 55 Hi (PLUS)*, (R, W) 7 13 4,94 9,75 68 55 - 2420 1245 1890 1770 (1930)*
RVX 75 i (PLUS)*, (R, W) 7 10 6,55 12,94 68 75 - 2420 1245 1890 1770 (1930)*
RVX 75 Hi (PLUS)*, (R, W) 7 13 6,05 11,92 68 75 - 2420 1245 1890 1770 (1930)*
RVX 90 i (PLUS)*, (R, W) 7 10 8,39 16,55 68 90 - 2420 1245 1890 1970 (2130)*
RVX 90 Hi (PLUS)*, (R, W) 7 13 6,43 12,67 68 90 - 2420 1245 1890 1970 (2130)*
OPTIMA 110 (PLUS) (R,W) 7 10 11,25 20,06 69 110 - 2350 1390 1980 2970
OPTIMA 132 (PLUS) (R,W) 7 10 13,19 23,52 69 132 - 2350 1390 1980 3260
OPTIMA 200 (PLUS) (R,W) 7 10 20,04 35,51 75 200 - 2700 1780 2240 4950

Často kladené dotazy

Je tento kompresor vhodný pro mě?

Kompresory ze série RVXi, OPTIMA a BLADE i jsou průmyslové kompresory, které jsou vybaveny frekvenčním měničem. Jsou proto vhodné pro výrobu, podniky či živnostníky s proměnlivou spotřebou stlačeného vzduchu. Tímto způsobem lze ušetřit až 35 % elektrické energie jinak spotřebované kompresorem bez frekvenčního měniče.

Jaká je záruka na tento kompresor?

V případě uzavření servisní smlouvy poskytujeme záruku 6 let na lamelové kompresory Mattei.

Jaká je standardní životnost kompresoru?

Při dodržení servisních intervalů a v závislosti na okolních podmínkách provozu je životnost lamelového bloku a lamel 100 000 hodin bez nutnosti generální opravy.

Jak funguje lamelový kompresor?

Rotační lamelové kompresory jsou tvořeny válcovým statorem, ve kterém se otáčí excentricky umístěný rotor. Rotor je opatřen štěrbinami, ve kterých se pohybují zasunovatelné destičky – lamely. Při otáčení rotoru na lamely působí odstředivé síly a míra vysunutí křídel je v každé poloze omezena jejich vzdáleností od stěny statoru. Tím dochází ke vzniku prostorů, jejichž objem se při otáčení rotoru plynule mění.

Nasátý vzduch je tak bez pulsů stlačován v objemech ohraničovaných rotorem, statorem a lamelami. Styčné plochy statoru a křídel jsou od sebe odděleny olejovým filmem, který zamezuje přímému styku jednotlivých dílů agregátu a tím i jejich opotřebení. Vstřikovaný olej slouží kromě mazací a těsnící funkce také jako odvaděč tepla uvolňujícího se při kompresi.