Produkty
Kategorie
Stránky
Novinky

495 541 212 Zákaznická linka Po-Pá 7-15:30

727 989 444 Servisní dispečink 24/7

BLADE 5 (S, SE)*

Série Blade

BLADE 5 (S, SE)*
Nejprodávanější kompresory ve své třídě
Jednoduchý princip stlačování
Nízká hladina hluku
Záruka 6 let
Vhodné pro řemeslníky, dílny, malé a střední firmy
Nízké servisní náklady
Cena poptávkou
Jaroslav Jurča

zákaznická podpora

  • Výkonnost:
    • 8 bar L – 0,902 m³/min
    • 10 bar H – 0,825 m³/min
    • 13 bar HH – 0,733 m³/min
  • Hladina akustického tlaku: 62 db (A)
  • Příkon: 5,5 kW
  • Vzdušník: (270)* l
  • Délka / Šířka / Výška: 950 (1530)* mm / 730 (730)* mm / 800 (1340)* mm
  • Hmotnost: 185 (285)* kg
  • Motor s účinností IE3
  • Řídící jednotka Maestro XB (spojení přes Modbus RS-485)

Vestavěná kondenzační sušička – verze „SE“

Modely SE zahrnují instalaci vestavěné kondenzační sušičky s přímou expanzí chladiva, jejíž chladící okruh je naplněn plynným chladícím médiem ohleduplným k životnímu prostředí.

Toto konstrukční řešeni přináší následující výhody:

  • snížení nákladů na instalaci
  • snížení nároků na prostor

Kompresor na tlakové nádobě – verze „S“

Modely S jsou vybaveny ležatou tlakovou nádobou o objemu 270 l společně s automatickým odlučovačem a odvaděčem kondenzátu ze systému.

Nízké náklady na údržbu

Běžná údržba kompresoru představuje pouze výměnu oleje v intervalu cca 5 000 provozních hodin (podle typu oleje), výměnu olejového filtru a filtru odlučovače oleje. Dále zahrnuje čištění, případně výměnu sacího filtru a čištění vzduchového chladiče.

Absence silových valivých ložisek významně přispívá ke značnému snížení nákladů na údržbu. V lamelovém kompresoru jsou použita pouze kluzná ložiska s velmi dlouhou životností a s téměř nulovými nároky na údržbu.

Všechny díly kompresoru jsou snadno dostupné ze strany předního krytu a umožňují rychlý přístup.

Řemenový převod – pouze jedno valivé ložisko

Přenosu energie od motoru ke kompresoru je dosaženo dvojicí vysoce účinných řemenů ve tvaru písmene „V“, jejichž napnutí je zajištěno spolehlivým systémem. Tento prvek snižuje opotřebení řemenu na minimum, prodlužuje jeho životnost a usnadňuje údržbu.

Lamelové kompresory z řady BLADE mají hřídel rotoru uloženou v přesných kluzných ložiscích. Na řemenici kompresoru je uloženo jedno jediné radiální ložisko. Toto řešení je zcela jednoduché a plně funkční.

Odváděč kondenzátu

Každý kompresor je standardně vybaven vzduchovým chladičem, cyklónovým odlučovačem kapek a elektronickým odváděčem kondenzátu.

Řídící jednotka – MAESTROXB

Kompresory řady BLADE 4 – 11 jsou vybaveny elektronickou řídící jednotkou MAESTROXB. Jednotka automaticky řídí, monitoruje a umožňuje programovat provoz kompresoru a může být propojena do PC pro dálkové ovládání. Je-li propojena s dalším kompresorem vybaveným řídící jednotkou MAESTROXB, stane se nadřazeným systémem kompresorovny, čímž uspoří nutnost instalace samostatné nadřazené řídící jednotky.

Spolehlivost a dlouhá životnost

Životnost kompresorů Mattei často prokazatelně překračuje bez významných problémů 100.000 provozních hodin.

Spotřeba energie

Vlivem vysoké kvality celkového technického řešení patří měrná spotřeba energie kompresorů řady BLADE 4-11 mezi nejnižší v této kategorii. Důležitým aspektem ovlivňující spotřebu energie je regulační systém pro průběžný a automatický režim s odlehčením, což umožňuje dosažení velmi úsporného provozu v nejrůznějších provozních režimech.

Kvalita stlačeného vzduchu

Zbytková koncentrace oleje ve stlačeném vzduchu na výstupu <3 mg/m³. Teplota stlačeného vzduchu na výstupu z chladiče <10 K nad teplotou okolního prostředí. Teplota rosného bodu stlačeného vzduchu pro verzi BLADE SE je +3 ˚C ve shodě s požadavky ISO 8573.1, třída 4.

Model Výkonnost Hladina akustického tlaku Příkon Vzdušník Rozměry Hmotnost
8 bar L 10 bar H 13 bar HH Délka Šířka Výška
m³/min m³/min m³/min db (A) KW l mm mm mm kg
BLADE 1 (S)* - 0,16 - 64 1,5 (90/200)* 720 (1050)* 360 (600)* 480 (1160)* 41 (112)*
BLADE 2 (S)* - 0,24 - 64 2,2 (90/200)* 720 (1050)* 360 (600)* 480 (1160)* 43 (114)*
BLADE 3 (S)* - 0,32 - 70 3 (200)* 720 (1050)* 360 (600)* 480 (1160)* 43 (115)*
BLADE 4 (S, SE)* 0,63 0,6 - 61 4 (270)* 950 (1530)* 730 (730)* 800 (1340)* 180 (280)*
BLADE 5 (S, SE)* 0,902 0,825 0,733 62 5,5 (270)* 950 (1530)* 730 (730)* 800 (1340)* 185 (285)*
BLADE 7 (S, SE)* 1,085 1,025 0,9 64 7,5 (270)* 950 (1530)* 730 (730)* 800 (1340)* 195 (295)*
BLADE 8 (S, SE)* 1,21 0,995 - 65 7,5 (270)* 1180 (1490)* 760 (790)* 990 (1610)* 270 (385)*
BLADE 11 (S, SE)* 1,7 1,52 1,42 67 11 (270)* 950 (1530)* 730 (730)* 800 (1340)* 260 (360)*
BLADE 12 (S, SE)* 1,695 1,37 - 65 11 (270)* 1180 (1490)* 760 (790)* 990 (1610)* 308 (428)*
BLADE 15 (PLUS)* (R) 2,69 2,21 2,02 66 15 - 1440 770 1330 560 (620)*
BLADE 18 (PLUS)* (R) 3,26 2,65 2,41 66 18,5 - 1440 770 1330 575 (635)*
BLADE 22 (PLUS)* (R) 3,74 3,21 2,6 66 22 - 1440 770 1330 580 (640)*

Často kladené dotazy

Je tento kompresor vhodný pro mě?

Kompresory ze série Blade jsou vhodné pro řemeslníky, dílny, malé a střední průmyslové firmy.

Kompresory Blade jsou ideální pro provoz se stabilní spotřebou stlačeného vzduchu.

Kompresory Blade i jsou vybaveny frekvenčním měničem a jsou vhodné pro provoz s proměnlivou spotřebou stlačeného vzduchu a umožnují tak úspory ve výši až 35 %.

Jaká je záruka na tento kompresor?

V případě uzavření servisní smlouvy poskytujeme záruku 6 let na lamelové kompresory Mattei.

Pro nejslabší kompresory této řady (Blade 1, Blade 2, Blade 3) poskytujeme záruku na 2 roky.
Jaká je standardní životnost kompresoru?

Při dodržení servisních intervalů a v závislosti na okolních podmínkách provozu je životnost lamelového bloku a lamel 100 000 hodin bez nutnosti generální opravy.

Jak funguje lamelový kompresor?

Rotační lamelové kompresory jsou tvořeny válcovým statorem, ve kterém se otáčí excentricky umístěný rotor. Rotor je opatřen štěrbinami, ve kterých se volně pohybují zasunovatelné kovové destičky – lamely. Při otáčení rotoru na lamely působí odstředivé síly a míra jejich vysunutí je v každé poloze vymezena vzdáleností od stěny statoru. Tím dochází ke vzniku komor, jejichž objem se při otáčení rotoru plynule mění.

Nasátý vzduch je tak bez pulsů stlačován v objemech ohraničovaných rotorem, statorem a lamelami. Styčné plochy statoru a lamel jsou od sebe odděleny olejovým filmem, který zamezuje přímému kontaktu jednotlivých kovových dílů a tím i jejich opotřebení. Vstřikovaný olej slouží kromě mazací a těsnící funkce také pro odvedení tepla uvolňujícího se při kompresi.

Využíváme soubory cookies!
Aby náš web fungoval přesně tak, jak má, využíváme soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Další informace o využití cookies souborů naleznete zde.