Produkty
Kategorie
Stránky
Novinky

Kompresorové stanice na míru od roku 1992

495 541 212 Zákaznická linka Po-Pá 7-15:30

727 989 444 Servisní dispečink 24/7

BLADE 22 (PLUS)* (R)

Série Blade

BLADE 22 (PLUS)* (R)
Nejprodávanější kompresory ve své třídě
Jednoduchý princip stlačování
Nízká hladina hluku
Záruka 6 let
Vhodné pro řemeslníky, dílny, malé a střední firmy
Nízké servisní náklady
Cena poptávkou
Jiří Grossmann

zákaznická podpora

  • Výkonnost:
    • 8 bar L – 3,74 m³/min
    • 10 bar H – 3,21 m³/min
    • 13 bar HH – 2,6 m³/min
  • Hladina akustického tlaku: 66 db (A)
  • Příkon: 22 kW
  • Délka / Šířka / Výška: 1440 mm / 770 mm / 1330 mm
  • Hmotnost: 580 (640)* kg
  • Motor s účinností IE3
  • Řídící jednotka Maestro XB (spojení přes Modbus RS-485)

Integrovaná kondenzační sušička – verze „PLUS“

Modely PLUS zahrnují instalaci integrované kondenzační sušičky s přímou expanzí chladiva , jejíž chladící okruh je naplněn plynným chladícím médiem ohleduplným k životnímu prostředí.

Toto konstrukční řešeni přináší následující výhody:

  • snížení nákladů na instalaci
  • snížení nároků na prostor

Využití odpadního tepla – verze „R“

Modely R jsou vybaveny systémem pro využití odpadního tepla z kompresoru. Sestává se z výměníku tepla olej/voda, termostatického ventilu a propojovacího potrubí. Umožňuje ohřev užitkové vody pro průmyslové nebo sanitární využití.

Nízké náklady na údržbu

Běžná údržba představuje pouze výměnu oleje v intervalu 5.000 provozních hodin, čištění, případně výměnu sacího filtru, čištění chladiče a výměna filtru odlučovače oleje. Což představuje značnou úsporu provozních nákladů.

Absence valivých ložisek významně přispívá ke snížení nákladů na údržbu lamelového kompresoru. V lamelovém kompresoru jsou použita pouze valivá ložiska a není tak nutná žádná generální oprava kompresoru.

Všechny díly kompresoru jsou snadno dostupné ze strany předního krytu a umožňují rychlý přístup.

Přímý převod mezi elektromotorem a kompresorem

Přenosu energie od motoru ke kompresoru je dosaženo jednoduchou spojkou s pružným elementem. Spojka je snadno demontovatelná a uzpůsobená rychlé výměně tak aby zajistila minimální čas výměny. Tento prvek usnadňuje úržbu.

Lamelové kompresory z řady BLADE mají hřídel rotoru uloženou v přesných kluzných ložiscích. Toto řešení je zcela jednoduché a plně funkční s dlouhou životností.

Odváděč kondenzátu

Každý kompresor je standardně vybaven vzduchovým chladičem, cyklónovým odlučovačem kapek a elektronickým odváděčem kondenzátu.

Řídící jednotka – MAESTROXB

Kompresory řady BLADE 15 – 22 jsou vybaveny elektronickou řídící jednotkou MAESTROXB. Jednotka automaticky řídí, monitoruje a umožňuje programovat provoz kompresoru a může být propojena do PC pro dálkové ovládání. Je-li propojena s dalším kompresorem vybaveným řídící jednotkou MAESTROXB, stane se nadřazeným systémem kompresorovny, čímž uspoří nutnost instalace samostatné nadřazené řídící jednotky.

Spolehlivost a dlouhá životnost

Životnost kompresorů Mattei často prokazatelně překračuje bez významných problémů 100.000 provozních hodin.

Spotřeba energie

Vlivem vysoké kvality celkového technického řešení patří měrná spotřeba energie kompresorů řady BLADE 15-22 mezi nejnižší v této kategorii. Důležitým aspektem ovlivňující spotřebu energie je regulační systém pro průběžný a automatický režim s odlehčením, což umožňuje dosažení velmi úsporného provozu v nejrůznějších provozních režimech.

Kvalita stlačeného vzduchu

Zbytková koncentrace oleje ve stlačeném vzduchu na výstupu <3 mg/m³. Teplota stlačeného vzduchu na výstupu z chladiče <10 K nad teplotou okolního prostředí. Teplota rosného bodu stlačeného vzduchu pro verzi BLADE PLUS je +3 ˚C ve shodě s požadavky ISO 8573.1, třída 4.

Model Výkonnost Hladina akustického tlaku Příkon Vzdušník Rozměry Hmotnost
8 bar L 10 bar H 13 bar HH Délka Šířka Výška
m³/min m³/min m³/min db (A) KW l mm mm mm kg
BLADE 1 (S)* - 0,16 - 64 1,5 (90/200)* 720 (1050)* 360 (600)* 480 (1160)* 41 (112)*
BLADE 2 (S)* - 0,24 - 64 2,2 (90/200)* 720 (1050)* 360 (600)* 480 (1160)* 43 (114)*
BLADE 3 (S)* - 0,32 - 70 3 (200)* 720 (1050)* 360 (600)* 480 (1160)* 43 (115)*
BLADE 4 (S, SE)* 0,63 0,6 - 61 4 (270)* 950 (1530)* 730 (730)* 800 (1340)* 180 (280)*
BLADE 5 (S, SE)* 0,902 0,825 0,733 62 5,5 (270)* 950 (1530)* 730 (730)* 800 (1340)* 185 (285)*
BLADE 7 (S, SE)* 1,085 1,025 0,9 64 7,5 (270)* 950 (1530)* 730 (730)* 800 (1340)* 195 (295)*
BLADE 8 (S, SE)* 1,21 0,995 - 65 7,5 (270)* 1180 (1490)* 760 (790)* 990 (1610)* 270 (385)*
BLADE 11 (S, SE)* 1,7 1,52 1,42 67 11 (270)* 950 (1530)* 730 (730)* 800 (1340)* 260 (360)*
BLADE 12 (S, SE)* 1,695 1,37 - 65 11 (270)* 1180 (1490)* 760 (790)* 990 (1610)* 308 (428)*
BLADE 15 (PLUS)* (R) 2,69 2,21 2,02 66 15 - 1440 770 1330 560 (620)*
BLADE 18 (PLUS)* (R) 3,26 2,65 2,41 66 18,5 - 1440 770 1330 575 (635)*
BLADE 22 (PLUS)* (R) 3,74 3,21 2,6 66 22 - 1440 770 1330 580 (640)*
Je tento kompresor vhodný pro mě?

Kompresory ze série Blade jsou vhodné pro řemeslníky, dílny, malé a střední průmyslové firmy.

Kompresory Blade jsou ideální pro provoz se stabilní spotřebou stlačeného vzduchu.

Kompresory Blade i jsou vybaveny frekvenčním měničem a jsou vhodné pro provoz s proměnlivou spotřebou stlačeného vzduchu a umožnují tak úspory ve výši až 35 %.

Jaká je záruka na tento kompresor?

V případě uzavření servisní smlouvy poskytujeme záruku 6 let na lamelové kompresory Mattei.

Jaká je standardní životnost kompresoru?

Při dodržení servisních intervalů a v závislosti na okolních podmínkách provozu je životnost lamelového bloku a lamel 100 000 hodin bez nutnosti generální opravy.

Jak funguje lamelový kompresor?

Rotační lamelové kompresory jsou tvořeny válcovým statorem, ve kterém se otáčí excentricky umístěný rotor. Rotor je opatřen štěrbinami, ve kterých se pohybují zasunovatelné destičky – lamely. Při otáčení rotoru na lamely působí odstředivé síly a míra vysunutí křídel je v každé poloze omezena jejich vzdáleností od stěny statoru. Tím dochází ke vzniku prostorů, jejichž objem se při otáčení rotoru plynule mění.

Nasátý vzduch je tak bez pulsů stlačován v objemech ohraničovaných rotorem, statorem a lamelami. Styčné plochy statoru a křídel jsou od sebe odděleny olejovým filmem, který zamezuje přímému styku jednotlivých dílů agregátu a tím i jejich opotřebení. Vstřikovaný olej slouží kromě mazací a těsnící funkce také jako odvaděč tepla uvolňujícího se při kompresi.